Nu har jag och Jennie vaknat..

Nu har jag och jennie precis vaknat efter en rolig gårdagskväll då vi tog några drinkar och umgicks med skönt folk. Nu sitter vi här och planerar hur denna dag ska se ut. Blir nog lite fix och sen lite shopping på ICA , eftersom vi ska laga middag ikväll och dricka lite vitt vin till.

Flygande jakob står just nu först på listan. Fast vi byter nog ut campinjonerna mot annanas.


Flygande Jakob

Ingredienser
Portioner: 4

1 stekt eller grillad kyckling
1 pkt 150 g bacon
200 g champinjoner  färska eller 1 burk ca 200 g skivade
2 dl grädde
1 dl crème fraiche
½ dl chilisås eller ketchup
2 bananer 
½ dl salta jordnötter

Tillagningstid: Över 20 min

Gör så här
Dela kycklingen, bena ur och skär köttet i mindre bitar. Lägg dem på ett ugnssäkert fat.

Strimla och fräs baconet i en stekpanna på medelvärme. Låt rinna av på hushållspapper. Skiva och bryn svampen lätt.

Vispa samman grädde, crème fraiche och chilisås eller ketchup. Häll gräddblandningen över kycklingen. Fördela skivade bananer, bacon och svamp ovanpå. Gratinera i 225°C, 15-20 min. Strö över jordnötterna när halva gratineringstiden gått.

Servera rätten med kokt ris och en blandad sallad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0